Information om fiber 2018-02-13 (10)

CRS
Inget nytt att meddela.

TELIA
Vi har nu fått information att allt är klart från Telias håll. Bredbandet är installerat och klart – testa och se om det fungerar för er.
Play + – tjänsten fungerar också i Telias app efter aktivering (Lisa Palm, styrelsemedlem har testat).

Tv-tjänsten ska också vara klar. Telefonin kan däremot dröja någon dag, men det kan Telias kundtjänst svara på om ni ringer dit.

Ni som vill boka att en av Telias tekniker kommer hem till er för hjälp med installationen, vänligen boka efter det 14 februari, så vi vet säkert att allt fungerar ordentligt. Det bokas på tfn: 90200, be att få bli kopplad vidare till kundtjänst.

Som vi informerat om tidigare, så löper Comhem på till 28 februari som en säkerhet för våra medlemmar.

Vi hoppas att ni alla har fått Telias välkomstbrev som de skickade ut förra veckan. I brevet finns det instruktioner om hur ni aktiverar fibern. Om ni inte fått brevet, kontakta deras kundtjänst på ovanstående telefonnummer.

Vill återigen påminna er, att önskar ni information om Telias tjänster, ytterligare utrustning och utbud hänvisar de till sin hemsida www.telia.se alternativt deras kundtjänst.

STYRELSEN
Vi vill påminna er som fortfarande har mailadresser via Comhem. Vänligen byt dem omgående och meddela oss era nya. Det finns flera e-postleverantörer att använda er av, såsom www.gmail.com , www.hotmail.com , www.live.se för att nämna några stycken.

Vi hoppas att alla ska vara nöjda med den lösning vi valt och att övergången blir smidig för er alla.

/Styrelsen